Przygoda –Wiara – Zabawa

W tych trzech słowach można streścić pobyt dzieci i młodzieży z naszej scholi parafialnej “Nutki Kalasancjusza” w Zakopanem, na kolonii zorganizowanej i prowadzonej przez Ojca Grzegorza.

To było 13 wspaniałych i niezapomnianych dni. Każdy dzień był zarazem podobny i inny od pozostałych. Zawsze poranna zaprawa, modlitwa i śniadanie. A potem długie – w przebytych kilometrach i spędzonych godzinach – górskie piesze wyprawy na Halę Rusinową, Giewont, Nosala, Morskie Oko, Dolinę Pięciu Stawów oraz do jaskini Mylnej i Smoczej Jamy. Kilkadziesiąt przebytych kilometrów (ok. 130 km). Zawsze w dobrych humorach. Ale też z dużym samozaparciem i chęcią pokonania wewnętrznych słabości. Towarzyszyli nam wytrawni górscy przewodnicy: Magda, Marta, i Marek. Byli naszą ostoją i źródłem wielu ciekawych opowieści.

Był też Kraków z niezapomnianymi kryptami królów polskich na Wawelu i ślub w Bazylice Mariackiej przed ołtarzem Wita Stwosza. Połączone schole Bolszewa
i Cieplic śpiewały Młodej Parze, a późnej – przed kościołem – składaliśmy życzenia Nowożeńcom. Starczyło nam sił na zabawy i trochę relaksu. Odwiedziliśmy uzdrowiskowy park rozrywki w Rabce Zdrój, przeżyliśmy ekstremalne chwile w Energylandii koło Zatora, zażywaliśmy kąpieli wodnych w zakopiańskim Aqua Parku i “Gorącym Potoku”. Zwiedziliśmy również zaporę wodną i elektrownię w Niedzicy. Braliśmy udział w warsztatach regionalnych, ucząc się i bawiąc w przygotowanie owczej wełny i oscypków. Dobrą zabawą i nauką były również warsztaty muzyczne, prowadzone przez Panią Agnieszkę, charyzmatyczną szefową scholi z Bolszewa. Wszędzie towarzyszyła nam modlitwa. W autokarze, gdy dzieci pięknie mówiły
i wyśpiewywały modlitwy i na mszach świętych. Uczestniczyliśmy w Mszy Św. w Sanktuarium Maryjnym na Wiktorówkach w Tatrach Wysokich, w Sanktuarium Narodowym Matki Boskiej na Krzeptówkach, w kościele w Ludźmierzu. Była też Msza Św. na Hali Kondratowej pod Giewontem, celebrowana przez Ojca Grzegorza na otwartym powietrzu. Warto dodać, że dzieci w trakcie kolonii uczestniczyły w konkursach czystości pokoi, prezentacjach i pokazach poszczególnych grup dziewcząt i chłopców. Na koniec każdy uczestnik otrzymał zasłużoną nagrodę”.